top of page

משתמשים בסוכני AI בשביל לכתוב קוד? יש סיבה שזה לא עובד לכם

  • Writer: shlomoyona
    shlomoyona
  • Mar 25
  • 2 min read

קראתי את התוכן המקודם שכותרתו "משתמשים בסוכני AI בשביל לכתוב קוד? יש סיבה שזה לא עובד לכם" שפורסם בגיקטיים לפני כשבועיים. נטען ש-מהפכת ה-AI בפיתוח תוכנה נכשלת כרגע ברוב הארגונים, משום שהם מנסים להלביש מנוע סילון על עגלה וסוסים. הכותב טוען כי השימוש ב-AI כמשלים קוד הוא שולי, והמהפכה האמיתית טמונה בשינוי מודל העבודה ל-AI-Driven SDLC, בו סוכני AI מנהלים את התהליך משלב הרעיון ועד הבדיקות, כשהאדם מתפקד כארכיטקט ומבקר.



אני מסכים עם הטיעונים הבאים במאמר:


ה-Copilot אכן מייצר קוד מהר, אבל ה-PR נתקע כי אף אחד לא מבין מה נכתב, או שהקוד בינוני וחסר הקשר מערכתי. יש עוד תוצאה רעה שעכשיו לבדוק PRים הופך להיות סוג של QA אנושי למפתחים עצלנים שלא בדקו את מה שייצר הקופיילוט שלהם... זה מעורר תרעומת או יאוש בחלק מהאירגונים.


המאמר מסיט את הדיון לניהול מוצר, אפיון ותהליכים. ההבנה ש-AI צריך להיות מעורב בניתוח שוק ובניית סימולציות היא ראייה אסטרטגית נכונה.


אחת הנקודות החזקות והפרקטיות ביותר במאמר היא ההבנה ש-תיעוד הוא הדלק של ה-AI. זוהי קריאת השכמה לארגונים שמזלזלים בתיעוד ומצפים לקסמים מה-AI. ככל שתתעדו טוב יותר את ההקשר ואת המשמעות של הפרוייקט, של המודולים ושל הקוד שלכם, ככה יהיה ה-AI יותר יעיל ככותב וכמתחזק בשבילכם.


מסקרנת ומעניינת ההמלצה להתחיל ב-Microservice בודד ולאסור שם כתיבת קוד ידנית כ-דרך מצוינת לאלץ צוותים לאמץ דפוסי עבודה חדשים.


יש לי כמובן גם ביקורת:


הגרף המציג שיפור מחודשים לימים ספורים הוא פשטני ומתעלם מהמורכבות של מערכות Legacy ב-קורפורייטס.


המאמר מעודד מנהלים לזרוק לפח הרגלים כמו Code Review מעמיק וממתג אותם כ-Legacy Thinking. אינני שותף לעמדה הזאת. לפחות לא בינתיים כל עוד אני רואה המון בעיות כשאני בודק קוד שנכתב על ידי AI. כן, נכון, אפשר לבקש ולהנחות את ה-AI לכתוב גם בדיקות אוטומטיות ולצמצם או להקטין ואולי אפילו לבטל את ה code review אבל אני בינתיים לא מתרשם שזה מהלך נכון עם הביצועים הנוכחיים שאני רואה.


המאמר מהלל את יצירת הקוד המהירה ע"י סוכנים, אך לא מתייחס לשאלה מי יתחזק את הררי הקוד האלו בעוד שנתיים, כשהסוכנים ישתנו והידע האנושי לגבי מה שקורה מתחת למכסה המנוע יפחת. בישראל כמו בישראל חזקים בבנייה וחלשים בתחזוקה. אני מקווה שלא לשם הולך ההייטק שלנו.


קראתי את התוכן המקודם שכותרתו "משתמשים בסוכני AI בשביל לכתוב קוד? יש סיבה שזה לא עובד לכם" שפורסם בגיקטיים לפני כשבועיים. נטען ש-מהפכת ה-AI בפיתוח תוכנה נכשלת כרגע ברוב הארגונים, משום שהם מנסים להלביש מנוע סילון על עגלה וסוסים. הכותב טוען כי השימוש ב-AI כמשלים קוד הוא שולי, והמהפכה האמיתית טמונה בשינוי מודל העבודה ל-AI-Driven SDLC, בו סוכני AI מנהלים את התהליך משלב הרעיון ועד הבדיקות, כשהאדם מתפקד כארכיטקט ומבקר.

דברו איתי:

שלמה יונה

מייסד ומדען ראשי, מתמטיקאי מחקר ופיתוח בע"מ

053-7326360

shlomo.yona@mathematic.ai 

https://mathematic.ai



פודקאסט על החברה ועליי, שלמה יונה, ואופן העבודה שלנו ואיתנו: A technical deep dive about Mathematic.ai.

דברו איתי:

שלמה יונה

מייסד ומדען ראשי, מתמטיקאי מחקר ופיתוח בע"מ

053-7326360

פודקאסט על החברה ועליי, שלמה יונה, ואופן העבודה שלנו ואיתנו: A technical deep dive about Mathematic.ai.



 
 
 

Comments


  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon

© 2010-2026 mathematic.ai

bottom of page